Kamis, 19 November 2015

All About Ubat Herba

All About Ubat Herba

Rakyat telah lama bergantung pada tumbuh-tumbuhan untuk hidup harian mereka. Kajian menunjukkan bahawa tumbuh-tumbuhan berkhidmat sebagai makanan kepada manusia awal. Pada masa ini, selain daripada menjadi sumber makanan, tumbuh-tumbuhan juga digunakan sebagai rawatan untuk penyakit biasa atau penyakit. Di negara-negara lain, ubat herba adalah sangat popular di banyak wilayah, Barrios dan masyarakat bandar di mana ahli nujum dibawa dengan baik yang diketahui. Walaupun asli, yang menghuni gunung di negara ini dan kampung-kampung jauh dicampakkan, bergantung kepada beberapa herba biasa bagi keperluan perubatan. Dalam dan di luar negara, kita juga sedar pergantungan banyak syarikat farmaseutikal pada jenis tumbuh-tumbuhan untuk persediaan perubatan. Kini terdapat kemunculan semula di seluruh dunia dengan alam semula jadi seperti yang dibuktikan oleh peningkatan penggunaan tumbuhan perubatan.

Terdapat banyak kedai-kedai yang menjual produk ini alam semula jadi. Ini adalah dalam bentuk yang berbeza berbanding dengan bentuk persediaan herba seperti tablet, serbuk dan sirap teh. Kita tidak boleh juga tidak mengambil kira hakikat bahawa penyelidikan sedang dijalankan untuk melihat keluar untuk herpes yang kurang boleh diubati atau sindrom kurang daya tahan yang pada masa ini tidak boleh diubati. Jika penemuan baru-baru ini membuktikan untuk berjaya, mereka yang penemuan perubatan akan menjadi sumbangan besar dari Asia untuk mengubati ini maladies abad kedua puluh. Seksyen ini akan cuba untuk menyediakan rujukan mudah untuk mengenal pasti dan penggunaan beberapa tumbuhan yang biasa untuk tujuan perubatan. Tumbuh-tumbuhan diuruskan dikategorikan di bawah pokok-pokok, pokok renek, dan herba dan mengikut apa penyakit ia boleh terbaik digunakan untuk.

Sekadar makluman, ubat-ubatan herba boleh ditadbir hati. Anda boleh menyediakan persediaan cecair bahan-bahan perubatan atau perisa dalam larutan akueus pekat gula. Anda juga boleh mentadbir mereka melalui tablet. Mereka datang dalam jisim kecil dan dimampatkan dalam cakera rata atau dua. Mereka juga dalam tinctures. Persediaan yang dibuat seratus mililiter sepuluh hingga dua puluh gram jika dadah dalam alkohol dan hidro alkohol.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar