Kamis, 19 November 2015

Mencegah Berpeluh - Tips Pantas Untuk Relief Asli

Mencegah Berpeluh - Tips Pantas Untuk Relief Asli

Untuk mengelakkan berpeluh boleh menjadi tugas yang mencabar terutama pada bulan-bulan musim panas. Bayangkan ingin bertanya cutie yang keluar untuk tarikh, tetapi sebelum berbuat demikian anda dipertimbangkan panjang dan keras kerana itu masalah rahsia yang anda fikir tiada siapa yang tahu tentang. Perkara terakhir yang anda mahu ialah untuk berada di berpeluh makan malam seperti babi. Malangnya, jika anda adalah salah satu daripada beribu-ribu orang yang mengalami peluh berlebihan, di bawah adalah beberapa tips yang akan membantu anda untuk mengelakkan peluh daripada mendapat yang terbaik daripada anda.

Bulan Summer Berpeluh Tips

Kebanyakan orang melihat peningkatan dalam jumlah yang mereka berpeluh pada bulan-bulan musim panas, bagaimanapun, bagi mereka yang mempunyai peluh berlebihan, juga dikenali sebagai hiperhidrosis, berpeluh anda mungkin cukup serius untuk menyebabkan masalah emosi atau sosial yang serius dan juga boleh membawa kepada masalah fizikal seperti liang tersumbat dan jerawat, terutama di kalangan mereka yang terdedah kepada keadaan itu juga. Bagaimana untuk berpakaian? Apabila ia panas adalah lebih baik untuk memakai pakaian yang longgar, atau nipis, bahan-bahan bernafas. Ini akan membuat anda daripada mendapat berpeluh dan kemudian mempunyai untuk tinggal dalam pakaian berpeluh sepanjang hari. Berikut adalah beberapa kaedah lain yang boleh digunakan untuk menyejukkan seperti; menggunakan kipas kabus mudah alih atau percikan air sejuk pada muka anda dari semasa ke semasa. Anda juga mungkin mahu melabur dalam antiperspirant yang lebih kukuh untuk bulan-bulan yang lebih panas. Sekali lagi, ini boleh membantu untuk mencegah berpeluh, walaupun anda tidak memerlukannya pada masa yang lain tahun ini.

Wajah, Tangan, Kaki dan Soles

Hiperhidrosis boleh menyebabkan peluh berlebihan di seluruh badan serta peluh yang lebih setempat dalam alam semula jadi. Beberapa tempat yang paling biasa untuk berpeluh ini boleh termasuk muka, tapak tangan dan tapak kaki. Jika anda berpeluh di tapak tangan anda, anda perlu menghapuskan mereka kerap dan elakkan daripada menggunakan pelembap berat yang biasanya membuat masalah lebih teruk. Jika peluh berlebihan anda mendapat di jalan anda semasa kerja, atau masalah anda yang lain, anda perlu berjumpa dengan doktor anda.

Untuk berpeluh di tapak kaki, masalah ini boleh menjadi serius terutamanya jika ia menyebabkan anda untuk mempunyai lepuh dari kasut tergelincir. Dan kasut yang tertutup boleh menyebabkan kaki anda berpeluh lebih. Selain menjadi tempat pembiakan yang sesuai untuk beberapa keadaan kaki seperti kaki makan air dan lain-lain. Anda boleh menggunakan kelembapan menyerap bedak di kaki anda dan juga penyejukan semburan kaki untuk mengelakkan peluh di siang hari. Anda juga perlu memakai kapas, kelembapan menyerap sarung kaki dan kasut bernafas sebanyak mungkin. Ia adalah sangat penting bahawa anda mencuci dan teliti mengeringkan kaki anda pada akhir hari, pastikan anda menyemak bagi kecederaan atau tanda-tanda jangkitan semasa anda berbuat demikian.

Adakah saya Perlu Berjumpa Doktor?

Anda mungkin perlu berjumpa doktor jika berpeluh anda telah tiba-tiba meningkat dalam jumlah atau aroma tanpa sebab yang jelas, terutamanya jika anda seorang dewasa. Doktor anda akan mahu untuk menolak mana-mana daripada sebab-sebab utama peluh berlebihan sebelum membentangkan pelan yang berpotensi peluh dari merosakkan seluruh hari anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar