Kamis, 19 November 2015

Organik Ganoderma Lucidum - The New Alternatif Kesihatan Wonder

Organik Ganoderma Lucidum - The New Alternatif Kesihatan Wonder

Organik Ganoderma Lucidum adalah kulat yang terdapat dalam tunggul pokok dan kayu balak yang mereput. Ia telah menjadi sebahagian perubatan tradisional Cina selama lebih 4,000 tahun, yang biasa digunakan untuk merawat tekanan darah tinggi, gangguan hati, artritis dan juga keadaan perubatan yang lain. Ia dianggap cendawan tertua yang akan digunakan dalam bidang perubatan, dan merupakan antara yang paling dihormati seumpamanya. Budaya Cina sentiasa diadakan cendawan dalam memandang tinggi terhadap ciri-ciri perubatan dan istimewa mereka. Kulat ini pernah jarang berlaku, yang sangat sukar untuk mencari dan menanam. Hari ini, ia adalah mudah terima kasih disediakan untuk penanaman yang lebih berkesan kilang.

Organik Ganoderma Lucidum secara semula jadi berlaku dalam pelbagai warna, tetapi yang paling biasa ditanam adalah pelbagai yang merah. Cendawan ini adalah sangat cantik, tetapi ia tidak memberi manfaat kerana keindahannya. Selalunya, cendawan ini disebut sebagai Reishi atau Ling Zhi, yang Cina untuk 'herba potensi rohani'. Kulat ini telah ditambah ke farmakope Amerika dan terapeutik Compendium. Ia dikenali kerana mempunyai sifat-sifat berikut dalam hal peningkatan kesihatan dan kebolehan perubatan: anti-alergi, antioksidan, kardiovaskular, immunomodulating, anti-kulat, anti-radang, perencatan pengumpulan platelet, pencegahan bronkitis, anti-virus, anti-diabetes, dan buah pinggang dan tonik saraf serta banyak ciri-ciri lain yang menjadikannya sebagai ubat ajaib perubatan kejayaannya.

Salah satu aplikasi organik Ganoderma Lucidum adalah dalam kopi. Kopi Ganoderma, lebih dikenali sebagai Gano kopi, menawarkan jenis yang berbeza kopi untuk orang ramai menikmati yang termasuk pelbagai manfaat kesihatan. Walaupun terdapat banyak cara untuk membeli dan mengambil tumbuhan ini sebagai makanan tambahan herba, kopi adalah salah satu perkara yang paling popular semata-mata kerana populariti kopi di kalangan rakyat Amerika. Dengan lebih daripada 300 juta cawan kopi yang dimakan setiap hari oleh rakyat Amerika, menukarkan kulat ini menjadi produk kopi adalah satu cara yang berkesan untuk mendapatkan lebih ramai orang untuk menggunakan produk.

Terdapat pelbagai bentuk organik Ganoderma Lucidum yang boleh digunakan untuk kegunaan herba dan ubat-ubatan, termasuk serbuk, teh, kopi, dan produk lain. Orang yang mempertimbangkan untuk menggunakan ini jenis produk perubatan perlu yakin bahawa mereka mendapat produk asli yang organik dan yang menawarkan jumlah yang tinggi kulat, kerana beberapa produk termasuk pengisi dan hanya mempunyai kandungan 20% kepada 30% daripada Ganoderma Lucidum . Kerana ini adalah produk semula jadi, ada juga ada risiko kesan sampingan atau kesan sampingan bagi orang-orang yang memilih untuk menggunakannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar