Kamis, 19 November 2015

Lima Salah faham Mengenai Rawatan Hypnotherapy

Lima Salah faham Mengenai Rawatan Hypnotherapy

Bagi banyak rawatan orang hipnoterapi telah melakukan keajaiban. Oleh itu, adalah sayang yang besar yang salah faham terus mengelilingi opsyen pemulihan ini. Ia adalah kerana kepercayaan salah bahawa banyak individu memilih untuk mengelakkan ini jenis terapi. Berikut adalah lima mitos yang perlu diperbetulkan.

# 1 Orang lain boleh mengawal anda semasa di bawah terapi.

Ini pilihan terapeutik terutamanya melibatkan hipnosis. Secara semula jadi, kerana pertunjukan pentas dan program televisyen popular, orang cenderung untuk membayangkan bahawa hipnotisme benar-benar menghapuskan tekad seseorang. Tiada apa-apa boleh jauh dari kebenaran. Proses ini melibatkan meletakkan seseorang dalam sebuah negara diubah kesedaran. Walau bagaimanapun, ini hanya bermakna mendapatkan berhubung dengan alam bawah sedar. Orang yang di bawah terapi masih dalam kawalan dan boleh memilih untuk melakukan atau mengatakan apa yang dia mahu pada bila-bila.

# 2- Hanya orang yang mempunyai minda yang lemah boleh dipukau.

Memang benar bahawa sesi hipnoterapi adalah lebih mudah untuk melaksanakan apabila individu yang lebih bersedia mendengar cadangan atau mudah terdedah kepada input. Ini tidak bermakna bagaimanapun bahawa seseorang itu mestilah berfikiran lemah atau sangat lemah lembut untuk dipukau. Sebaliknya adalah benar-benar benar. Salah satu keperluan untuk mempunyai fikiran yang kuat dan keupayaan yang tinggi untuk menumpukan perhatian untuk proses untuk berjaya. Ia tidak lemah-fikiran yang diperlukan daripada seseorang tetapi kesediaan benar untuk mengambil bahagian.

# 3 Hypnotists mempunyai kuasa mental khas.

Dalam akaun fiksyen, hypnotists biasanya memiliki kuasa-kuasa atau kebolehan ajaib. Pada hakikatnya, pakar yang terlatih dalam pelbagai bidang yang manusia biasa boleh melakukan prosedur. Ini termasuk ahli terapi, doktor perubatan dan psikologi. Untuk dapat memudahkan rawatan hipnoterapi, pakar-pakar ini perlu tahu bagaimana untuk menggunakan skrip betul, isyarat dan teknik. Ini mungkin termasuk elemen-elemen seperti bahasa tidak senonoh, arahan visualisasi, perlambangan dan bercerita.

# 4- Hanya orang yang mempunyai masalah psikologi boleh mendapat manfaat daripada hipnotisme.

Ia adalah idea yang umum bahawa hanya orang yang mempunyai isu-isu psikologi yang mendalam perlu menjalani ini jenis terapi. Sebaliknya, sesetengah pakar khusus mengelakkan kaedah ini jika subjek yang diketahui mengalami kemurungan melampau atau psikosis. Hypnosis sebagai teknik penyembuhan yang terbaik untuk kebimbangan yang melibatkan membetulkan tabiat, tingkah laku, sikap dan kepercayaan. Ini dengan itu boleh bekerja dengan baik untuk mereka yang ingin berhenti tabiat seperti merokok dan kompulsif makan. Terapi juga boleh menggunakan rawatan hipnoterapi untuk kebimbangan seperti kebimbangan, asma dan insomnia.

# 5- Sesiapa pun boleh dibantu dengan terapi hipnosis.

Memang benar bahawa prosedur ini umumnya selamat kerana ia adalah satu proses semula jadi. Seperti yang dinyatakan walaupun, mana-mana orang mempertimbangkan pilihan ini perlu menunjukkan kesanggupan tulen untuk benar-benar mendapat manfaat daripadanya. Ini bermakna mengekalkan minda yang terbuka dan membuat keputusan untuk memberikan kerjasama penuh. Proses ini masih boleh gagal dalam orang-orang yang mengatakan mereka bersedia tetapi yang terus diam-diam menaruh kepercayaan negatif mengenai prosedur terapeutik ini.

Ini adalah hanya beberapa mitos utama sekitar hipnosis yang digunakan oleh ahli terapi yang berkelayakan. Ia adalah jelas daripada ini salah faham utama walaupun yang anda benar-benar tidak mempunyai banyak bimbang tentang semasa sesi hipnoterapi. Ia hanya mungkin memberi anda jalan yang betul untuk menyelesaikan isu-isu kehidupan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar